Photobucket

Tuesday, April 28, 2009

Aku tidak pernah sempurna...


Hargailah seseorang itu saat dia masih di sisi, kerana sampai satu saat kita akan begitu merasai kehilangannya, merasa betapa sunyinya hidup tanpa usikannya yang menyakitkan hati itu, merindui gelak tawa bersama, kini, semuanya berlalu tanpa khabar darimu. sepi...


Sahabat,
sesungguhnya aku tidak pernah sempurna untuk mu..Aku juga tidak pernah berjanji untuk menjadi yang sempurna untukmu..kerana aku bukan sesempurna yang diimpikan.

Sahabat,
Kita kenal cuma untuk seketika. Tidak pernah berjanji untuk kekal ke akhirnya. Mungkin aku tersilap dalam menilai di awal perkenalan kita. Dan aku juga tidak menyangka bahawa ini sebenarnya dirimu.

Sahabat,
Maafkan aku jika sepanjang 2 minggu perkenalan kita, terlalu banyak yang menyakitkan. Aku benar-benar sunyi melalui hari-hari tanpamu namun ku pendam semua itu dengan harapan aku mampu melupakan semua memori kita. Aku tidak bisa lagi ke tempat-tempat yang meninggalkan memori bagi kita dan aku tidak betah untuk menghadapi semua ini.

Sahabat,
Persahabtan singkat yang terjalin antara kita telah meruntuhkan pendirian dan prinsip hidup yang aku pertahankan selama ini, Banyak yang aku pertahankan bertahun-tahun kebelakangan ini lebur begitu sahaja dek kerana persahabatan ini. Mungkin aku yang tersilap kerana terlalu mudah menerima segalanya. Dan, aku pasti disebalik apa yang berlaku ini, Allah memberikan aku ruang untuk bermuhasabah kembali tentang buruk baiknya semua yang ku lakukan itu. Syukur, aku tidak mengorbankan segalanya untuk persahabtan kita yang singkat ini.

Maafkan aku sahabat, aku tidak pernah sempurna. Mungkin keadaan ini lebih baik bagi kita. Cukuplah sahabat, semua ini benar-benar mendugaku di saat ini.

Sahabat,
Ku lepaskan dikau pergi untuk selamanya, moga-moga memori yang terpatri ini menjadi petunjuk bagi aku untuk melayari hari-hari yang mendatang dan menjadikan aku berhati-hati tentang muslihat kehidupan.

Maafkan aku Sahabat,
aku tidak pernah sempurna untukmu..

No comments:

Post a Comment