Photobucket

Friday, April 3, 2009

Muhasabah Cinta

(Sempena Hari Lahir ke 21 hari ini - Jumaat 3 April bersamaan 15 Syaaban 1407 H)

Wahai pemilik nyawaKu
betapa lemah diriku ini,
berat ujian dariMu
ada ketika rasa tak tertanggung
aku rebah dan aku tersungkur..
sujud di kakiMu Ya Allah
ku pasrah semua padaMu.

Tuhan,
baru ku sedar
indah nikmat sihat itu
tak pandai aku bersyukur
ada kala aku lalai dan leka
dengan segala rahmatMu
bimbang Ya Ilahi
Andai aku kufur padaMu..

Kata-kata indah terucap
mengalir zikir di kidung doaku
Dalam isak tangis mengenang dosaku hari ini
aku mohon magfirahku
biar sakit yang ku rasa
susah yang ku tanggung
biar jadi penawar dosaku
Teringat semua yang kau beri untuk ku
ampuni khilaf dan salah ku selama ini
Ya Ilahi,
muhasabah cintaku..

Tuhan,
Kuatkan aku
lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
jadikan aku syahid pada jalanMu
agar aku lena dalam belaian kasihMu..

No comments:

Post a Comment